آشنایی با 16 ابزار برتر سئو

16 ابزار سئو

مقاله‌ای از searchenginejournal –  در ادامه 16 مورد از بهترین ابزارهایی را که برای آنالیز وضعیت سئوی سایت و بهینه‌سازی آن برای موتورهای جست‌جو ارائه شده است را بررسی می‌نماییم. استفاده از هر کدام از این ابزارها ممکن است بسته به سلیقه‌ی وبمسترها و متخصصان سئو، در اولویت‌های متفاوتی قرار داشته باشد.

      1. تحلیلگر گوگل Google Analytics – GA

Google-Analytics-iconGA بهترین پلت فرم تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت است. در فضای تجزیه و تحلیل قطعا رقبایی وجود دارد؛ اما به نظر من هیچکدام به پای GA نمی رسند. اما اگر شما در شرکتی هستید که نیازمند قابلیت‌های اندازه گیری و عملکردِ قویتری از نسخه رایگان GA است،لطفا Google Analytics Premium را بررسی کنید.

      2. ابزار وب مستر گوگل Google Webmaster Tools – GWT

بهترین ابزار برای مدیریت سلامت فنی وب سایت شما. نمایش عملکرد – راندمان سایت -، صفحات خراب (404) ، کلمه‌های کلیدی که منجر به هدایت ترافیک – بازدید کننده – به سایت شما می‌شود، لینک‌ها، و حتی مشکلات عملکرد نسخه موبایلی سایت. ( این‌ها تنها برخی از قابلیت‌های این ابزار است)

      3. مجستیک Majestic

majesticseoاین ابزار تجزیه و تحلیل قدرتمند و دقیق لینک است. مجستیک دارای “بزرگترین پایگاه اطلاعاتی لینک تجاری در جهان” است، و بله، لینک ها برای SEO و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو فوق العاده مهم‌اند. ما از این ابزارها سال‌های زیادی استفاده کرده‌ایم و من میتوانم ارزش و دقت آنرا برای کمپین‌های SEO خودمان تایید کنم.

      4. SEMRush

semrush-tool-best-competitor-keyword-analysis-toolیک ابزار فوق العاده که من به خصوص برای پژوهش رقابتی به آن علاقه دارم. با SEMRush شما می‌توانید به سرعت رقبای برتر خود را در سراسر جستجوی ارگانیک (across organic search) شناسایی کنید، و در آنجا شما می‌توانید چشم انداز رقابت را برای کلمات کلیدی در 20 مورد برتر نتایح جستجو رتبه بندی کنید. SEMRush یکی از این ابزارهاست که یک تب (Tab) دائم را در مرورگر من اشغال می‌کند.

      5. Searchmetrics

Logo_searchmetrics_Webversion یک پلت فرم SEO در سطح سازمانی (enterprise-level SEO platform) که داده‌های بسیار جذابی را برای استراتژی‌های بازاریابی محتوا و SEO شما ارائه می‌دهد. ویژگی‌های جدید مجموعه مانند سهم بازار SEO برای تجزیه و تحلیل و تعیین معیار در رقابت بسیار قدرتمند هستند. بطور خلاصه، شما می‌توانید کل کمپین SEO خود را با مجموعه Searchmetrics پیگیری، مدیریت و اندازه گیری کنید.

      6. Screaming Frog SEO Spider

ما عاشق این ابزار تجزیه و تحلیل وب سایت دسکتاپ قوی هستیم و آن بخش اساسی حسابرسی -آنالیز- SEO ما است. Screaming Frog در شناسایی صفحات خراب (404) ، ریدایرکت301 از دست رفته،و یا محتوای تکراری بسیار مفید است.

      7. BuzzSumo

BuzzSumoچه کسی نمی‌خواهد مشکل موضوع و جستجوی محتوا را برای بازاریابی وبلاگ (blog marketing) آسان کند؟ موضوع یا کلمه کلیدی را وارد کنید، و BuzzSumo میزان مطالب منتشر شده در شبکه های اجتماعی را، که به محتوای سایت شما مرتبط است، بر اساس تعداد انتشار  نشان می‌دهد. به‌ عبارت دیگر این ابزار به این پرسش مهم پاسخ می‌دهد: چه نوع مطلبی در طاقچه (!) من محبوبتر است؟

      8. BuzzStream

BuzzStreamلینک کشف شده PR و رسانه های اجتماعی را بازدید می کند. همچنین BuzzStream به شما اجازه میدهد تا دورنماهای لینک جدید را ببینید، اطلاعات خاص را استخراج نمایید، توسعه تاثیرگذار خود را مدیریت کنید، و از طریق رابط های شما جریانهای ایمیلی ( از حساب ایمیل خود شما) ارسال میکند.

      9. Find Your Influence

Find Your Influenceتوسعه تاثیر گذار به یکی از انفجاری ترین مناطق در بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. ثابت شده است که خود آن نقش مهمی در SEO نام تجاری، و موفقیت رسانه های اجتماعی ایفا میکند.نامهای تجاری تمایل دارند که به روشهایی معنی دار به مشتریان خود برسند، تاثیرگذاران میخواهند موارد کهنه ای را که به ارمغان می آورند به پول تبدیل کنند، و پلت فرم Find Your Influence ارتباطات را زیباتر می کنند.

      10. Inkybee

ابزار مفید دیگری برای توسعه تاثیرگذار. Inkybee به شما اجازه میدهد تا در گوشه خود بدنبال تاثیرگذاران بالقوه بگردید، تمامی فعل و انفعالات تاثیرگذاران خود را پیگیری کنید، بروی گزارشهای مشتریان خود برچسب سفید بگذارید، آن حتی با GA نیز ادغام می شود. Inkybee یک پلت فرم توسعه تاثیرگذار “[1]one’s money or exertion” فوق العاده است.

      11. Connectivity

Connectivityقابلیت اتصال بررسی های آنلاین بسیار قدرتمند و لیست پلت فرم مدیریت است.ما به تازگی قابلیت اتصال (Connectivity) را برای برخی از مشتریان خود اجرا کرده ایم و آن بسیار موثر است. شما می توانید حسابرسی سازگاری NAP خود را در سراسر وب انجام داده و بر دقیقا همان چیزییکه مشتریان شما در مورد شما در سایت های بررسی و رسانه های اجتماعی می گویند نظارت داشته باشید.

      12. Whitespark Citation Builder

این یک ابزار SEO محلی است که امکان ساخت استناد محلی به صورت فله به بهبود رتبه بندی محلی خود را برای شما ممکن می سازد. Whitespark بصورت دستی استنادهای با کیفیت بالا را در سراسر داده هایی که در کسب و کار خود قرار داده اید، ایجاد میکند.

      13. Mention

Mentionبا نام “ابزارهای گوگل در استروئید” نیز شناخته می شود. Mention برای کشف فرصتهای کمپین SEO که در غیر اینصورت نمیتوانید هرگز تصور نمیکنید، عالی است. برای چیزهایی مانند نام تجاری یا شهرت مدیریت، شما می توانید به هشدارهای ایمیل که در زمانیکه نام تجاری یا پرس و جو کلمه کلیدی خاص شما بصورت آنلاین ذکر می شود، مستقیما به شما اطلاع رسانی می شود، دست یابید.

      14. Sprout Social

ابزار مدیریت کمپین رسانه های اجتماعی فوق العاده که ما آنرا بسیار تجربه کرده ایم.ویژگیهای برنامه ریزی و گوش دادن اجتماعی Sprout برای من شخصا بسیار برجسته اند. تمامی حسابهای رسانه اجتماعی کسب و کار خود را لینک کنید، پیروان و اتصالات خود را تجزیه و تحلیل کنید، اشارات نام تجاری خود را کشف کنید، و به ویژگیهای فوق العاده گزارش دهی دست یابید.

      15. Followerwonk

followerwonkFollowerwonk (متعلق به MOZ) اساسا پلت فرم تجزیه و تحلیل پیشرفته توییتر است که اجازه می دهد تا شما پیروان رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید، تاثیرگذاران خود را در طاقچه کشف کرده، و موفقیت کلی نمودار اجتماعی خود را پیگیری کنید.

      16. V9 Dashboard

V9 Dashboardبله این ابزار ما است و من در مورد آن تعصب دارم. اما نه بدون دلایل خوب. V9 Dashboard داده ها را از برخی از   مورد علاقه ما جمع آوری می کند: تحلیلگر گوگل، ابزار وب مستر گوگل، SEMRush, MOZ و مجستیک. دستیابی به تمام داده های درست در یک مکان خیلی خوب است. V9 Dashboard همچنین داده های اجتماعی را جمع آوری میکند، محتوای سایت شما را رتبه بندی میکند،و جنبش کلمه کلیدی تجمعی را با طبقه بندی برای کل مجموعه کلمات کلیدی شما نشان میدهد.

منبع v9seo.com، ترجمه و باز نشر از searchenginejournal ، استفاده از این ترجمه، بدون ذکر searchenginejournal.ir ، مجاز نمی‌باشد.

(11پست ها)

دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شده اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.