5 دیدگاه راهبردی برای ساختن لینک‌های پایدار – بخش دوم

5 دیدگاه راهبردی برای ساختن لینک‌های پایدار - بخش دوم

مقاله‌ای از searchenginejournal – در بخش اول مقاله‌ی 5 دیدگاه راهبردی برای ساختن لینک‌های پایدار، به بررسی اجمالی و کلیات موضوع بک‌لینک‌ها پرداختیم، در صورتی که آن‌را مطالعه نکرده‌اید حتما در اینجا آن را مطالعه کنید. در ادامه با بخش دوم مقاله همراه شما هستیم.

چگونه یک لینک طبیعی- به نحوی که از نظر گوگل مناسب باشد – بسازم؟

بر اساس تقسیم بندی سایت Moz، سه نوع اصلی بک لینک وجود دارد که مستلزم سه مجموعه تاکتیک متفاوت است:

  1. لینک سرمقاله طبیعی: این لینک‌ها به طور طبیعی ایجاد می‌شوند و از وب سایت‌هایی نشات می‌گیرد که محتوای شما را در بعضی از سطوح گیرا (یا حداقل جالب) میکنند. آن‌ها به غیر از ایجاد و آشکارسازی محتوای با ارزش،نیازمند عملکردهای خاصی از متخصصان سئو نیست.
  2. لینک سازی دستی: متخصصان سئو، این لینکها را با درخواست، ارسال سایت‌ها به دایرکتوری‌ها و پست مهمان، یا پرداخت مبلغی به لیست سازها ایجاد میکنند.متخصصان سئو معمولا هدف لینک را با ارائه گزاره ارزش درگیر می‌کنند.
  3. بک لینکهای غیرسرمقاله خودآفریده: تعداد زیادی از وب‏سایت‌ها که به بازدیدکنندگان، فرصتی برای ایجاد لینک از طریق امضای کتاب مهمان، امضای تبادل نظر، اظهارنظرهای وبلاگها یا پروفایلهای کاربران ارائه می‌کنند گرچه آنها پایین ترین مقدار ارائه می‌کنند این لینکها ممکن است هنوز اثری داشته باشد.

درصد بالایی از لینکهای با کیفیت، مانند پروفایلهای تبادل نظر، پروفایلهای رسانه جمعی، و اظهار نظرهای وبلاگی، تلاشی برای دستکاری الگوریتم پیشنهاد کرده‏اند. تاثیر ناگهانی و غیرطبیعی لینک ها، علامت مشخصی از طرح‏ریزی – تمهیدات- سئو است. بعلاوه، مقدار غیرعادی لینکهای هم‏مرز از سایتهایی که در همان سرور میزبانی شده‏اند ممکن است نشانه‏ای از تاکتیک کلاه سیاه سئو به نام لینک‏سازی شبکه وبلاگ باشد. مایکروسافت‌مستر (microsoftmaster.com) دریافت که سایتهای با بک لینک‌های زیاد از سایتهای نامرتبط در معرض مجازات – الگوریتم – پنگوئن گوگل هستند.

هنگام لینک سازی باید به چیزهایی توجه کنم؟

برای بحث در مورد لینک سازی پیوسته کلاه سفید – در مقابل سئوی سیاه – ، قصد داریم به لینک‌های سرمقاله طبیعی و لینک سازی دستی (یا توسعه‏‌ای) اشاره کنم. موارد ذیل، مجموعه‏‌ای از روش‌های آزمایش شده هستند که به عوامل اصلی الگوریتم رتبه بندی می‌پردازند، که به پنج بینش اساسی تقسیم می‌شوند:


1. مرتبط باقی بمانید

  • محتوای منحصر به فرد، باارزش و مرتبط منتشر کنید. از گرامر و املا چشم پوشی نکنید. محتوای خوب – نشانگر –  کیفیت صفحه هستند، مهمتر اینکه، لینک‌های سرمقاله طبیعی را جلب می‌کند!
  • ارتباط دامنه لینک، در ایجاد کیفیت و مشروعیت صفحه مهم است. بعنوان مثال اگر شما فروشگاه کفش آنلاین داشته باشید لینک‌های وبلاگهای آشپزی به اندازه لینک‌های وبلاگ‌های سبک زندگی و مد بازتاب – ایجاد – نمی‌کنند.
  • تنوع انواع لینک‌ها، شاخص قدرتمندی به شمار می‌رود اینکه آیا یک وب سایت یک پروفایل بک‌لینک طبیعی دارد. بعنوان مثال اگر بیشتر لینک های ورودی –شما -، از نظرهای وبلاگ – ها – یا، از –بخش – توضیحات پروفایل – در – شبکه های اجتماعی گرفته باشند، گوگل این موارد را بعنوان اسپم وب دسته بندی میکند و صفحه شما در رتبه بندی، افت پیدا می‌کند.
  • عنوان لینک (-متنی که -هنگام دیدن لینکها –رفتن نشانگر موس روی انها – ، به صورت پیام، لیست میشود) یک علامت مرتبط برای گوگل است. مطمئن شوید که آن – متن- شامل اطلاعات مربوط و حتی کلمات کلیدی مرتبط است.
  • در مقایسه با دامنه جدید، داشتن بک لینک از دامنه‏‌های قدیمی ممکن است مرزهای – نهایت- را در SERP ارائه کند. اشتباه نکنید – در نظر داشته باشید -، ویراستار باتجربۀ محتوا و وب مسترهایی که وب‏سایت‌های قدیمی را مدیریت می‌کنند به طور انحصاری به محتوای منحصربه فرد، باارزش و مرتبط ارتباط خواهند داد.
  • متن‌های لنگری درون قلاب – بک لینک و داخلی، اغلب توصیفات صفحات دقیق‌تری در مقایسه با خودشان ارائه می‌کنند. به این دلیل، این یکی از عاملهای الگوریتم گوگل است که امروزه هنوز استفاده میشود.

در بخش سوم مقاله، همراه ما باشید… چگونه URL های خود را برای سئو، بهینه کنیم – بخش سوم

منبع searchenginejournal

(11پست ها)

دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شده اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.