5 دیدگاه راهبردی برای ساختن لینک‌های پایدار – بخش سوم

5 دیدگاه راهبردی برای ساختن لینک‌های پایدار - بخش سوم

مقاله‌ای از searchenginejournal – در بخش دوم مقاله‌ی 5 دیدگاه راهبردی برای ساختن لینک‌های پایدار ،جهت بهبود سئوی سایت ، به بررسی نخستین مورد از موارد 5-گانه‌ی دیدگاه‌های موضوع بک‌ لینک‌ها پرداختیم، در صورتی که آن‌را مطالعه نکرده‌اید حتما در اینجا آن را مطالعه کنید. در ادامه با بخش سوم مقاله همراه شما هستیم.

هنگام لینک سازی باید به چیزهایی توجه کنم؟

برای بحث در مورد لینک سازی پیوسته کلاه سفید – در مقابل سئوی سیاه – ، قصد داریم به لینک‌های سرمقاله طبیعی و لینک سازی دستی (یا توسعه‏‌ای) اشاره کنم. موارد ذیل، مجموعه‏‌ای از روش‌های آزمایش شده هستند که به عوامل اصلی الگوریتم رتبه بندی می‌پردازند، که به پنج بینش اساسی تقسیم می‌شوند:

1. مرتبط باقی بمانید این مورد در بخش دوم مقاله به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت

2. چشمتان به اعداد باشد

* تعداد لینک‌های ورودی بسیار مهم هستند اما امتیاز کلی، نتیجه جمع کردن – تعداد – همه منابعی نیست که به صفحه شما لینک دارند. بنابراین شما باید کجا را جستجو کنید؟

  • تعداد دامنه‌های ریشه لینک، عامل رتبه بندی کلیدی است.  نشان می‌دهد که به دلیل اعتماد و محتوای کیفیت، شما برای ناشران پرسابقه مرتبط غیر قابل رویت نیستید. ( به زبان ساده تر، سایت‌های همکار شما، با شما ارتباط دارند و فعالیت‌های شما را تحت دارند.)
  • تعداد صفحات لینک، قطعا عامل رتبه بندی است حتی زمانی‌که بعضی از این لینک‌ها در همان دامنه هستند.
  • تعداد لینک‌های  – به دست آمده – از C-Class IP-های  جداگانه جدا یک شاخص قویِ بیانگرِ این که پروفایل بک لینک شما طبیعی و از چند منبع است.

* داشتن نسبت سالمِ لینک‌های هم مرز ورودی بدون تعقیب (nofollow) یا با تعقیب (dofollow) برای طبیعی بودن پروفایل بک لینک، حیاتی است.

* سرعت لینک یا سرعت لینک سازی یک علامت پویای ضروری برای گوگل است. برای کارآفرینان، این مساله شاخص معتبری از وضعیت رشد رقیبان است. تعداد زیاد لینک‌های هم مرز در مدت زمان کوتاه، سوء ظن به سئوی کلاه سیاه ( یا سئوی سیاه) را بالا میبرد. به هرحال داشتن چند لینک هم مرز که به آرامی وارد می‌شود شما را به جایی نمی‌رساند. در کل سرعت مثبت لینک سازی، رتبه بندی بالاتر در  SERP را به دنبال دارد و سرعت منفی لینک سازی به رتبه بندی صدمه می‌زند، زیرا علامت کاهش جمعیت صفحه است.

3. هرگز در کیفیت کوتاهی نکنید

* پبج رنک ( Page Rank ) یا  اعتبار  دامنه‌های لینک شده و – اعتبار و کیفیت – صفحات لینک شده، یک عامل حیاتی در رتبه بندی به شمار می‌رود. داشتن بک لینک از صفحاتی که در همان SERP رقابت می‌کنند ممکن است رتبه بندی را برای کلمات کلیدی خاص افزایش دهند.

* کیفیت و تعداد کلمات محتوای لینک شده، تفاوت‌های بزرگی را در ارزش لینک پدید می‌آورد. بعنوان مثال، دریافت لینک از مقاله خوب با 2000 کلمه به بالا بیش از لینکِ کامنت کوتاه یا پست بلاگ‌های بد، ارزش دارد.

* لینک‌ها از وب سایت‌های منبع  – رفرنس – (هاب‏‌ها) ممکن است یک افزایش در SERP را نشان دهد.

* لینک‌های متنی (لینک‌هایی که در داخل محتوای صفحه قرار دارند) از لینک‌های موجود در سایدبار، فوتر، یا هر جای دیگر در صفحه، ارزشمندتر هستند.

* گوگل، به استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحات منبع لینک بها میدهند. ممکن است این مساله واقعا نشانه‌ای از تجربه‌ی – متخصص سئو – تلقی شود.

* متن – کلمه‌ی لینک شده – که به سایت شما اشاره می‌کند ممکن است علامت اسپم یا سایت‌های حک شده باشد. در هر دو صورت، می‌تواند به رتبه بندی آسیب بزند بخصوص زمانی‌که متن‌های لینک شده، مورد سوال با کلمات کلیدی دارویی پر شده‌‏اند!

* برای لینک‌های کم کیفیت که به سایت شما اشاره می‌کنند یا در صورتی که شما هشدارهایِ لینک غیرطبیعی از ابزار وب مستر دریافت می‌کنید، می‌توانید همیشه از ابزار حذف بک لینک مخرب استفاده کنید. این ابزار لینک‌های مخرب – این لینک‌ها باعث نگرانی شما هستند – را حذف نمی‌کند بلکه حداقل آنها را از بررسی گوگل در سایت شما حذف می‌کند.

در بخش چهارم مقاله، همراه ما باشید… چگونه URL های خود را برای سئو، بهینه کنیم – بخش چهارم

منبع searchenginejournal

(11پست ها)

دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شده اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.