5 دیدگاه راهبردی برای ساختن لینک‌های پایدار – بخش پنجم و نهایی

5 دیدگاه راهبردی برای ساختن لینک‌های پایدار - بخش چهارم

مقاله‌ای از searchenginejournal – در بخش چهارم مقاله‌ی 5 دیدگاه راهبردی برای ساختن لینک‌های پایدار ،جهت بهبود سئو سایت ، به بررسی اجمالی و کلیات موضوع بک‌ لینک‌ها پرداختیم، در صورتی که آن‌را مطالعه نکرده‌اید حتما در اینجا آن را مطالعه کنید. در ادامه با بخش پنجم مقاله همراه شما هستیم.

هنگام لینک سازی باید به چیزهایی توجه کنم؟

برای بحث در مورد لینک سازی پیوسته کلاه سفید – در مقابل سئوی سیاه – ، قصد داریم به لینک‌های سرمقاله طبیعی و لینک سازی دستی (یا توسعه‏‌ای) اشاره کنم. موارد ذیل، مجموعه‏‌ای از روش‌های آزمایش شده هستند که به عوامل اصلی الگوریتم رتبه بندی می‌پردازند، که به پنج بینش اساسی تقسیم می‌شوند:

1. مرتبط باقی بمانید این مورد در بخش دوم مقاله به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت

2. چشمتان به اعداد باشد این مورد در بخش سوم مقاله به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت

3. هرگز در کیفیت کوتاهی نکنید این مورد در بخش سوم مقاله به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت

4. توسعه با احتیاط این مورد در بخش چهارم مقاله به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت

5. توجه به جزییات

  • داشتن لینک از دامنه های سطح بالا[1](TLD) و خاص کشور میتواند رتبه‏ بندی شما در جستجو از آن کشور بالا ببرد.
  • اگرچه این مطلب که، لینک‌های موجود در ویکیپدیا، موجب ارسال سیگنال مثبت به گوگل می‌شوند و  بهبود رتبه را به دنبال دارند، مقداری بحث برانگیز است… اما،به طور کلی داشتن لینک‌هایی در ویکیپدیا، نشانه‌ی تصدیق محتوای شماست.
  • این نظر که، وب سایت‌های لیست شده توسط “DMOZ” (دایرکتوری موزیلا)  در نتایج SERP تقویت شوند – نتایج بهتری کسب کنند – بسیار محتمل است. گوگل باید اعتماد – اعتبار – وب سایت را از چند منبع ارزیابی کند و DMOZ یک داور  معتبر  آنلاین است. [online character]
  • این مساله – هنوز – نامعلوم است که آیا گوگل به طور مستقیم از صفحاتی که از میکروفرمت‌ها پشتیبانی می‌کنند پشتیبانی می‌کند یا آیا چنین صفحاتی بدلیل “نرخ کلیک” بالاتر رتبه بندی خوبی دارند. علی رغم اینکه به نظر می‌رسد استفاده از میکروفرمت‌ها، صفحات را در جستجوی گوگل بالا می‌برد، آدام تامپسون چنین استدلال میکند که استفاده از Schema.org واقعا بر RDFa یا میکروفرمت‌ها،توسط گوگل ترجیح داده می‌شود.
  • گوگل بین محتوای حاصل از کاربر و محتوای صاحب سایت، تمایز قایل می‌شود. بخصوص برای اجتماعات وبلاگ نویسی [ blogging communities] بزرگ مفید است چون به گوگل در تمایز بین لینک‌های نوشته شده توسط دارنده سایت و لینک‌های نوشته شده توسط کاربر کمک می‌کند.
  • کد وضعیت پاسخ HTTP301 یا انتقال همیشگی برای انتقال دایمیURL استفاده میشود. داشتن انتقالهای 301 زیاد به صفحات شما، میتواند به رتبه صفحه شما آسیب بزند. به هر حال در مقدار قابل قبول، آنها مانند دیگر بک لینکها امتیاز میاورد.

جمع بندی

همانطور که مایکل مارتینز در مقاله “موزیلای همیشه سبز” پیشنهاد داده است هر لینک باید سه هدف داشته باشد:

  •  فرصت قانونی برای استنباط ترافیک بدون جستجو فراهم کند.
  •  به خزش موتور جستجو و اندیس گذاری سایت کمک می‌کند.
  •  به معتبرسازی سایت کمک می‌کند.

بهترین راه برای بالا بردن رتبه SERP ایجاد بک لینک‌های باکیفیت است. بعلاوه لینک سازی تمایل دارد بعنوان تصمیم گیرنده سئو برای آینده ممکن رواج پیدا کند. بااین همه بدون لینکها، هیچ جهان وب گستری (WWW) وجود ندارد.

پایان.
منبع searchenginejournal


پانوشت:

[1]- top-level domains (TLDs)

(11پست ها)

دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شده اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.