Schema 101 : نحوه استفاده از Schema.org Markups برای بهبهود سئوی سایت

Schema.org Markup

مقاله‌ای از searchenginejournal – هم اکنون Schema markup ، حدود 2 سال است که بر روی رادار سئو قرار دارد ، و اهمیت آن همچنان رو به رشد است. Schema.org مجموعه ای از طرح واره‌ها (کدهای پیش ساخته) ، مانند تگ های HTML، را فراهم می کند که مدیران سایت می‌توانند برای نشانه گذاری صفحات خود به جهت شناسایی بهتر توسط سرویس‌های اصلی جستجو استفاده کنند. Schema.org توسط گوگل بر RDFa یا میکروفرمت (microformats) ترجیح داده می شود.

Schema markup چگونه به SEO کمک می‌کند ؟

حتی اگر Matt Cutts در مقاله “حالات گوگل که به سادگی شامل نشانه گذاری طرح در یک وب سایت است الزامی نداشته باشد که رتبه وب سایت شما بالاتر برود” ، به حالت قاطعانه تاکید می‌کندSchema.org منجر به بهبود رتبه‌ی وبسایت شما نمی شود. ( نحوه تفسیر این جمله توسط شما احتمالا به اینکه شما فکر می‌کنید گوگل در مورد این موضوعات شفاف است یا نه بستگی دارد). مت به دستور العمل schema markup، که گوگل از آن برای فیلتر کردن نتایج جستجو برای کاربران استفاده می‌کند، به عنوان یک مثال خوب اشاره می‌کند. بنابراین ما نمی‌توانیم بگوییم که ما 100٪ مطمئن هستیم که آیا،Schema.org به طور مستقیم بر رتبه بندی تاثیر می گذارد. بنابراین حوزه ای که ما اطلاعات خوبی در مورد آن داریم چگونگی تاثیرگذاری، Schema markup بر CTRها است. ( CTR مخفف عبارت Click-Through Rate است و بیانگر نرخ کلیک بر روی یک لینک، نسبت به تعداد دفعات نمایش آن است. )

چگونه Schema markup می‌تواند به میزان کلیک بالاتر منجر شود ؟

یکی از ملموس ترین مزایای استفاده از Schema.org markup این است که می تواند به بهبود لیست‌هایSERP ( صفحه‌ی نمایش نتایج جستجو ) منجر شود ؛ مانند این یکی در – سایت – IMDB که امتیاز کاربران برای فیلم The Hobbit را نشان می دهد:

 searchenginejournal.ir the-hobbit

در اینجا بخشی از کد Schema.org، کهIMDB برای rich snippet استفاده می‌کند را مشاهده می‌کنید:

 searchenginejournal.ir imdbcodeبا توجه به اطلاعات منتشر شده در وبسایت Search Engine Land ، rich snippetها مانند این می تواند تعداد کلیک‌ها در SERP را تا 30٪ افزایش دهد. این به معنای ترافیک30 تا درصد بیشتر از رتبه‌ی فعلی شماست!
SEOMOZ در مقاله 2011 خود دارای خلاصه خوبی از نحوه ترجمه نشانه گذاری طرح به کد پیشرفته درباره این موضوع است. لیست های جستجو که دارای ستاره امتیاز و یا اطلاعات اضافی در یک نگاه هستند بیشتر احتمال دارد به وسیله کاربران کلیک شوند، در نتیجه منجر به ترافیک بالاتر می شود (که به معنی نتایج بهتر SEO است). با Schema.org شروع کنید. در حالی که جهان نشانه گذاری طرح و کد آماده پیشرفته طاقت فرسا به نظر میرسد چندین ابزار وجود دارد که می توانند کمک کنند، از جمله:

  • وب سایت org
  • ابزار کد آماده پیشرفته رایگان گوگل
  • پلاگین CMS مانند WordLift برای وردپرس
  • org FAQ گوگل

محصولات و پیشنهادات

نشانه گذاری طرح برای تجارت الکترونیک در Schema.org در ماه نوامبر سال 2012 معرفی شد . آنشامل نشانه گذاری برای محصولات و پیشنهادات از جمله شماره محصول، ضمانت نامه، شرایط و استفاده است. مقاله نوامبر 2012 مقاله  Search Engine Land در مورد موضوع (لینک بالا) احتمالاتی را که با وب سایت تجارت الکترونیک با استفاده از نشانه گذاری طرح در همه صفحات محصول و ارائه آنها آمده – یک تجارت جزء باز اینترنت ، را برجسته میکند.این بدان معناست که یک جستجوی ساده برای محصولات میتواند بصورت خودکار لیستی از جاهایی که آن محصول بصورت آنلاین وجود دارد بصورت کامل با قیمت، شرایط، و اطلاعات بیشتر ارائه دهد. با استفاده از نشانه گذاری طرح، این می تواند به طور خودکار ، و بدون ادخال لزوما دستی توسط مدیر سایت تجارت الکترونیکی و یا موتور جستجو اتفاق افتد. در حالیکه Google Shopping یک مدل اولیه از این است، آن در حال حاضر در فیدهای خرید ارائه شده از طریق Google Shopping متکی است. ایده تجارت باز امیدوارانه بر این مشکل غلبه میکند تا آنرا به یک بخش طبیعی وب تبدیل کند.

لیست های محلی

نشانه گذاری طرح برای آدرس و اطلاعات تماس یک جای خوب برای شروع اکثر مدیران وبگاهها است. از جمله نشانه گذاری اطلاعات تماس کسب و کار محلی یک افزونه ساده است که می تواند به بالا و پایین صفحه، نوار کناری، و یا صفحه تماس با وب سایت اضافه شود.

همچنین نشانه های طرح اضافی برای رستوران ها وجود دار، که شامل لینک به منو و ساعات کار است.

بررسی

نوع دیگری از نشانه گذاری طرح که می تواند به سایت های رستوران و تجارت الکترونیک اضافه شود بررسی نشانه های طرح، که شامل URL به محصول واقعی، نظرات کاربران، و بررسی واقعی خود هستند دستیابی به بررسی یافت شده در موتورهای جستجو می تواند نتیجه مثبتی از طریق افزایش SEO CTRS داشته باشد. یک مطالعه eMarketer در سال 2010 می گوید که “بررسی مصرف کننده به میزان قابل توجهی قابل اعتماد تر- نزدیک به 12 برابر بیشتر – از توصیفهای حاصله از تولید کنندگان است، بر اساس یک نظرسنجی از کاربران اینترنت مادر ایالات متحده توسط سایت بررسی آنلاین فیلم EXPO . علاوه بر این، نشانه گذاری بررسی فراتر از رستوران ها و سایت های تجارت الکترونیک است. سایت های فیلم، موسیقی، حوادث، و دیگر سایت های سرگرمی می توانند از آن برای نمایش رتبه بندی سایت به کاربران بدون نیاز به کلیک بروی آن استفاده کنند.

کد طرح: حرکت به جلو

گمانه زنی هایی در مورد مرحله بعدی با نشانه گذاری طرح برای موتورهای جستجو عمده وجود دارد. همانطور که قبلا ذکر شد، یک گراف باز تر که به درک بهتر اطلاعات کمک می کند می تواند به انواع راه های جدید برای رتبه بندی و ارائه صفحات وب و اطلاعات موجود در آنها منجر شود. من برای دیدن آنچه آینده به ارمغان می آورد هیجان زده هستم.

(11پست ها)

دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شده اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.